środa, 31 października 2012

Dyniowe ciastka// Gâteaux au potiron


Powinny być muffiny… przepis z blogu Tomek gotuje… bardzo dziekuję panie Tomku bow smaku wyśmienite ! Tyle, że nie mogłam znaleźć foremek do muffin… pożyczyłam komuś i zostały mi same papierowe foremki, z których nieco rozlało się ciasto… ale i tak polecam bo super dobre, tyle, ze kilka zmian wprowadziłam i ilość zmniejszyłam.

 

300 g miąższu z dyni

2 jabłka

2 szk mąki ( 250 ml)

1 szk cukru

100 ml mleka

100ml oleju słonecznikowego

2 jajka

Po łyżeczce : cynamonu, imbiru ja dałam świeży, drobno starty, proszek do pieczenia

Kilka łyżek brązowego cukru – 2 do jabłek

 

Dynię pokroiłam w kostkę i ugotowałam na parze 10 min. Rozgniotłam. Połączyłam z płynnymi składnikami. Suche składniki wymieszałam w misce. Jabłka pokroiłam na drobną kostkę i posypałam cukrem I cynamonem. Na dno foremki dałam łyżkę ciasta, na to jabłka i znowu ciasto. Piekłam 25 min w 180°C… sa pysznie wilgotne i pachnące… tylko nierówne!
z rownej foremki... sa rowne...

Gâteaux au potiron

300 g de potiron coupé en dès
2 pommes
2 oeufs
2 verres de farines - 250 ml
1 v de sucre
1 càc de cannelle, de levure, de gingembre frais ou en poudre
100 ml de lait
100 ml d'huile de tournesol
2 càs de sucre brun pour les pommes.

Faites cuire le potiron à la vapeur 10 min. Ecrasez-le. Mélangez - le avec les ingrédients liquides. Les ingérdients secs assemblez dans un autre saladier. Liez les deux. Coupez les pommes en petit dès, couvrez du sucre et de la cannelle. Dans les petites formes disposez 1 càs de pâte, puis quelques dès de pommes puis encore la pâte. Faites cuire 25 min à 180°C. Délicieux...
Recette du blog: Tomek gotuje!

1 komentarz: