niedziela, 1 maja 2016

Torcik różowo-truskawkowy. WIOSNA/PRINTEMPS

truskawkowy






Przepis zaczerpnęłam z najnowszego numeru CVF. Bardzo spodobała mi się fotografia ciasta i dość nietypowy przepis. Używa się bowiem do jego wypieku tradycyjnych francuskich różowych biszkoptów, które w regione Szampanii są produkowane od 1691 roku. Chodzi więc o bardzo nobliwy i stary przepis. 






8 porcji


Przygotowanie 40 minut


Pieczenie 35 minut


Chłodzenie minimum 30 minut


 


Ciasto :


200 g różowych biszkoptów z Reims ( można zastąpić innymi byle bardzo kruchymi)


200 g białej czekolady


100 g marcepana


5 jajek


180 g miękkiego masła


50 g zmielonych migdałów


30 g cukru pudru


80 g mąki


Lyżeczka proszku do pieczenia


 


Krem:


75 g serka Philadelphia


150 ml kremówki ubitej


Cukier puder do smaku


Truskawki


 



Ciasto:


Czekoladę i marcepan roztapiamy razem na parze. Można tę masę ewentualnie na koniec zmiksować by była idealnie gładka – ja tak zrobiłam.  Biszkopty miskujemy na proszek.


Do czekolady z marcepanem dodajemy miękkie masło – miksujemy i dalej jajka – tylko mieszamy, bez miksowania. Dodajemy do tej masy zmiksowane biszkopty i resztę składników.


 


Pieczemy w 160°C przez około 35 minut. Ciasto powinno być w środku lekko wilgotne. Na moim zdjęciu możecie zauważyć, że ta wilgotna część nie jest zbyt duża. Według mnie powinna być większa… 5 minut za dużo piekarnika.


 


Po wystudzeniu na ciasto wykładamy krem zrobiony z bitej śmietany, curku i serka Philadelphia a na wierzchu układamy truskawki. Chłodzimy całość.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz