niedziela, 13 listopada 2016

Zapiekanka z letnimi owocami czyli FLAN aux fruits rouges. Kuchnia francuska.

Flan







Trochę jak wspomnienie lata, ten szybki deser przypomina słodycz minionych słodko-kwaśnych dni. Flan to tradycyjna francuska zapiekanka cukiernicza, trochę jak pieczony budyń.


 


Na 6 porcji


4 jajka


120 g mąki


80 g cukru


0,5 l mleka


1 łyżka syropu różanego albo innego… ja dałam różany


 


450 g mrożonych owoców letnich : jagód, porzeczek, malin, jeżyn – kupiłam taką gotową mieszankę, zresztą sprowadzaną z Polski


 





Mieszamy cukier z mąką i z dwoma jajkami – miksujemy. Następnie dodajemy stopniowo pozostałe dwa jajka, mleko oraz syrop. Na koniec wrzucamy połowę owoców. Pieczemy w wysmarowanej masłem i wysypanej mąką formie : 200°C 40 minut około.


 


Resztę owoców zagotowujemy z odrobiną cukru.


I teraz tak… dla mnie najlepszą wersją jest zimny flan z gorącym owocowym sosem… ale wszystkie wersje są tutaj dozwolone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz