czwartek, 6 października 2011

Zupa vichy

 
Zupa Vichy - Mario sluze przypomnieniem!

 
Klasyka francuskiej kuchni - soupe vichyssoise czyli zupa z Vichy



Niechlubnie wslawione Vichy podczas II-iej wojny swiatowej jest we Francji znane ze swych zrodel wody termalnej - stad kosmetyki Vichy na bazie tej wody wlasnie... oraz z tej wlasnie zupy. I zeby bylo smiesznie ja poznalam te zupe... w Polsce. Moja bratowa podala ja kiedys przy okazji i bardzo mi zasmakowala. Do dzis wiec ja gotuje korzystajac z oryginalnego przepisu.
4 porcje
2 cebule
500 gr bialych czesci porow
250 gr pieczarek
250 gr ziemniakow
sol, pieprz, smietana, maslo
szczypiorek
Na masle podsmazyc drobno posiekana cebule. Dodac pokrojone pory i grzyby ( zostawic 2 do dekoracji) - dusic calosc okolo 5 minut. Pokryc goraca woda, posolic, dodac pokrojone ziemniaki. Gotowac okolo 25 minut. Zmiksowac, doprawic smietana. Podawac zupe z plastrami pieczarek podsmazonymi na masle i posypana szczypiorkiem.
Smacznego...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz