niedziela, 28 września 2014

Kefta z cytrynami confit czyli klopsiki z cielęciny rodem z Tunezji// Kefta au citron confit de Tunisie.






 Kefta z cytrynami confit czyli klopsiki z cielęciny rodem z Tunezji.


Uwielbiam wypróbowywać dania innych kuchni. Italia, Anglia, Hiszpania, Meksyk, Chiny, Japonia, Indie czy Tunezja potrafią atrakcyjnie odmienić nasz jadłospis. A ciekawość świata w tym ta kulinarna są jak dla mnie wielkimi zaletami. Inspirują i ubogacają nasze życie.


 


Wczorajszy poranek spędziłam na zebraniu rodziców w Antka szkole w związku z tym nie miałam już czasu na gotowanie. Posiliśmy się gotowcami z Japoni. Co sprawiło wielką przyjemność mojemu synowi. Dzisiejszy poranek spędziłam już w kuchni. To moje tzw : « cudowne chwile » czy « błogosławione chwile » jak kiedyś nazywał je mój coach. Raz w tygodniu a czasami częściej muszę je mieć. To sprawa życia i śmierci, równowagi w mojej zagonionej egzystencji.


 


Na obiad więc dzisiaj Kefta choć nie robiona w daniu do Tajine botego jeszcze się nie dorobiłam a w kamionkowym naczyniu, w piekarniku.


 


Keftę robi się z mielonej cielęciny z dużym dodatkiem czerwonych cebul, świeżej kolendry i cytryn confit czyli tych marynowanych, z zalewy solnej.


Danie dusi się długo w piekarniku pod przykryciem… i trudno będzie się wam oprzeć aromatowi, którym napełni się wasz dom.


 


Jest pyszne…


 



4-5 porcji


 


600 g mielonej cielęciny


2 duże czerwone cebule


Pęczek kolendry


2 cytryny confit


1 jajko


2 łyżki miodu


Mąka – 2 łyżki


Oliwa


Sól, pieprz


Ostra papryka


 


Cebule obrać i posiekać.  Połowę cebuli dodać do mięsa i zmiksować. Doprawić mięso solą, pieprzem, papryką. Uformować kuleczki – 18 sztuk i obtoczyć je w mące. Na oliwie podsmażyć resztę cebul – 3 minuty. Dodać do nich pokrojone cytryny confit oraz połowę kolendry. Pokryć warzywa miodem i poddusić 5 minut.


 


Przełożyć cebulę z cytrynami i z sosem na dno naczynia do pieczenia. Na tej samej patelni podsmażyć na oliwie mięso aż się zarumieni. Przełożyć je do naczynia na cebulę. Natychmiast odstawić patelnię na gaz. Na dużym ogniu, drewnianą łyżką skrobać dno patelni. Wlać do niej 20 cl wody i mieszać aż się woda zagotuje.


Wytworzonym sosem pokryć mięso w naczyniu. Naczynie przykryć i wstawic do piekarnika -  160°C, na godzinę…


Podawać z kaszą kuskus z miętą albo z purée ziemniaczanym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz