sobota, 15 kwietnia 2017

Babka wielkanocna z 20 żółtek, muślinowa. Prawdziwie cudo w smaku…



Babka Wielkanoc 17
 


Rzekomo to przepis Cwierczakiewiczowej choć nie wiem i nie wiem nawet czy poprawnie napisałam nazwisko. Wiem za to, że takiej babki jeszcze nie jadłam. Smak cudowny, ropływająca się w ustach…


 


Na dużą formę - 10 porcji


 


20 żółtek


220 g cukru


220 g mąki


40 g drożdży


110 g mleka plus łyżeczka mąki i cukru


100 g stopionego masła


Skórka starta z cytryny


 


Żółtka zaczynamy ubijać z cukrem na białą masę. Mleko podgrzewamy i robimy drożdżowy zaczyn. A te żółtka ubijamy tak z 10 minut. Jak drożdże zaczną kipieć wam z kubeczka wlewamy je do żółtek i ubijamy dalej 10 minut – ja to robiłam zwykłym ręcznym mikserem bo innego nie posiadam i wyszło znakomicie. Dodajemy przesianą makę, skórkę z cytryny i dalej miskujemy 5 minut. Na koniec wlewamy rozpuszczone masło i dalej ubijamy 5-10 minut. Ciasto jest płynne jak gęsta śmietana i takie ma być!


Odstawiamy na półtorej godziny do wyrośnięcia.


Po czym napełniamy do ¾ foremek wysmarowanych masłem i posypanych bułką tartą. Niech postoi 30 minut.


Pieczemy około 45 minut w 175°C.


 


To co jest niesamowite to smak tego ciasta… nie trzeba tutaj rodzynek, lukrów, niczego… samo w sobie Znakomite!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz