sobota, 26 grudnia 2020

Tort makowy na Pierwszy dzień Świat Bożego Narodzenia



Jestem zachwycona tym tortem! Wyjątkowo mi się udał i zniknął dość szybko... Chciałam zrobić tort makowy taki jaki robił mój dziadek... ale po dyskusji z moim synem, który jest smakoszem i który zna swych kuzynów doszliśmy do wniosku, ze krem kawowy to jednak nie będzie dzieciom smakował. Upiekłam więc tradycyjne makowe blaty ale zmieniłam krem na śmietanowo-bialo-czekoladowy. Dekoracje zostały wykonany z bezy tak by stworzyć na torcie zimowy las i tutaj dzieci mi je porobiły z moja szwagierka. 
Ale ten smak!!! ten smak!!! 

Polecam wam gorąco nawet na jakaś inna rodzinna okazje... 



10 porcji

5 jajek
150 g cukru pudru
2 łyżki zmielonych migdałów
120 g maki
2 lyzki maki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 g zmielonego maku ( wzięłam gotowy)

Poncz
2 lyzki rumu białego
1/2 szklanki cieplej wody

Krem

300 g dobrej białej czekolady
500 ml kremówki 36%

Stapiamy czekoladę delikatnie studzimy ja i łączmy dopiero wtedy z ubita śmietaną. 

4 łyżki dżemu z czarnej porzeczki albo z jagód na pierwszy krążek tortu. 



Jajka ubijamy z cukrem. Suche składniki mieszamy. Następnie łączymy obie masy. 

Pieczemy 3 krazki,  każdy osobno w tortownicy 24 cm i wyłożonej papierem do pieczenia plus wysmarowanej masłem. Piekarnik 160°C... około 10 minut na krążek... 

Po wystudzeniu...

Układamy pierwszy krążek ciasta, nasączamy go 4 łyżkami ponczu. Smarujemy konfitura i 1/3 kremu. Przykrywamy drygim krążkiem i nasączamy go podobnie oraz wykładamy 1/3 kremu. 
Przykrywamy ostatnim krążkiem, nasączamy i smarujemy tort kremem pozostałym. Obsypujemy boki płatkami migdałów. 

Możemy udekorować jak chcemy. Ja upiekłam bezy w formie zimowego lasu: choinki, gwiazda, księżyc... 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz