sobota, 9 maja 2020

Drożdżowy placek cioci Uli z rabarbarem i migdałowa kruszonka.


Moja chrzestna czyli ciocia Ula jest mistrzynią wszelkich drozdzowcow! Cale moje dzieciństwo jadałam u niej i jej mamy drożdżowca w niedzielne popołudnie. Przepis zanotowałam i ze zmianami, bo dodaje tutaj kruszonkę a ciocia Ula kruszonki nie lubi... stosuje do dzis! Chodzi za mna rabarbar. Na zakupach w czwartek nie bylo, ale dzis wyszłam specjalnie do sklepików obok i kupilam caly kilogram rabarbaru! 

To jest CUDO!!!






Na 12 porcji - okolo
Przygotowanie 30 minut
czekanie 1,5 do 2 godzin
Pieczenie 45-60 minut

Rabarbaru wzięłam kilogram ale 800 g wystarczy, z reszty zrobilam konfiture na szybko bo mi zostało nieco. 
cukier do rabarbaru z 6 łyżek

Obrac, pokroic, zasypac cukrem i odstawić na 1,5 do 2 godzin.

Ciasto

400-450 g maki
50 g drożdży
1/2 szklanki ciepłego mleka plus łyżka cukru i szczypta soli na zaczyn
2 jajka i 1 zoltko
2 lyzki gestej smietany
2 lyzki cukru
100 g stopionego i ciepłego masla

Z drożdży, mleka, cukru i soli zrobic zaczyn. Jak urośnie dodać do maki - ja na poczatek sypie 400 g i następnie dodaje gdy potrzeba. Dodac następnie jajka, zoltko, cukier i śmietanę. Wyrabiac ciasto starannie - okolo 10 minut. Na koniec dodac cieple maslo i dalej wyrabiac... dopiero po tym wyrabianiu mozna określić czy trzeba wiecej maki czy raczej śmietany... Konsystencja ma byc lekka, nie zbita, ciasto dosc rzadkie. Odstawić do ostygnięcia w cieple miejsce i przykryć ściereczką lniana. 

na kruszonke

50 g zmielonych migdalow
50 g maki
50 g cukru
50 g miękkiego masla

Zagniesc na kruszonkę. 

1 jajko do posmarowania ciasta
cukier puder do posypania bo rabarbar kwaśny jest. 


Jak ciasto urośnie, wylozyc je na blacie wyłożona papierem, im cieniej tym lepiej bo nie chodzi o to by bylo duzo buly a malo owocu. Ja wzięłam blacie 30 na 40 cm. Ciasto posmarować rozbełtanym jajkiem po wierzchu. Teraz ulozkc ciasno na nim rabarbar odraczając sok. Nastepnie na owocach rozsypać kruszonkę. Piec w 170°C okolo 45 minut. 
Posypac cukrem pudrem przed podaniem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz