niedziela, 7 lutego 2016

Ryba w sosie z cytrusów z kolorową marchewką : ZIMA/HIVER

ryba




 

To nasz sobotni obiad i znakomity. Przepis zaczerpnęłam od Sylwestra Wahid, 2* Michelin, szefa dwóch paryskich restauracji, cukierni i hotelu. Wahid powtarza, że nie można być dobrym kucharzem jeśli nie lubi się ludzi. I ja się z tym zgadzam!

 

Jego oryginalny przepis zmieniłam nieco dostosowując go do potrzeb mojej kuchni i naszych domowych smaków.

 

3 porcje

Przygotowanie 40 minut

Duszenie 20 minut

 

3 porcje okonia morskiego ( lub innej białej ryby bez ości)

6 marchewek różnokolorowych: białe żółte, czerwone i pomarańczowe

 

Sok i starta skórka z: 1 pomarańczy, 1 grejpfruta i 1 limetki – lepiej wziąć owoce ekologiczne

 

2 spore pieczarki

1 pomidor obrany ze skórki

Połowa bulwy kopru włoskiego

2 ząbki czosnku

10 cl białego kuchennego wina

10 cl bulionu rybnego z kostki

Oliwa

Masło

Świeży tymianek

Sól i pieprz

 

Przygotowujemy SOS:

Pieczarki, pomidor i koper włoski bardzo drobno siekamy, dodajemy ząbek czosnku i wszystko podsmażamy na 2 łyżkach oliwy i 10 g masła – 5 minut. Pokywamy winem  chwilę odparowujemy i dodajemy bulion. Gotujemy całość na ostrym ogniu aż zredukujemy do połowy ilość płynów.

Dodajemy sok z cytrusów i odparowujemy dalej. Sos odcedzamy. Dodajemy kawałeczki masła 10 g. I odstawiamy.

 

Warzywa z sosu podamy osobno.

 

Marchewki obieramy, kroimy na julienne i dusimy z tymiankiem i z czosnkiem na oliwie i na maśle 10 g… podlewając jeszcze wodą nieco.  Czas duszenia – 15 minut około.

 

Rybę – gotujemy na parze przez 5 minut tylko posoloną.

 

Ja podałam całość na zielonej soczewicy… ryba, polana sosem i posypana startymi skórkami z cytrusów. Marchewki obok i warzywa z sosu osobno.

 

Genialne danie… wykwitne i proste zarazem. Smak wyjątkowy!  

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz