poniedziałek, 28 czerwca 2021

"Rolada" z kremem waniliowym i z czereśniami oraz herbata matcha.



Miała być rolada ale jak zaczęłam zwijać to zaczęło ciasto pękać więc nie czyniąc katastrofy rozwinęłam i przekroiłam ciasto na 3 prostokąty by powstał prostokątny tort! Zapomniałam pokryc ciasto wilgotna ściereczką po wyjęciu z piekarnika więc... 
To ciasto jest bez glutenu, na mące ryżowej ale można tez je zrobić ze zwykła mąką. Czereśnie są tylko chwile przesmażone by puściły trochę soku. Krem jest mocno waniliowy... i dobrze schłodzona calosc smakuje BOSKO ale nie spróbowałam bo miałam kryzys zdrowotny... - boli Niania. 




8 porcji
Przygotowanie około 1 godziny z krótkim pieczeniem
Chłodzenie minimum 2 godziny

Ciasto
 
90 g wody
90 g mleka
45 g masla
2 g soli
100 g cukru
70 g maki ryżowej
3 cale jajka
3 bialka
60 g oleju z pestek winogron albo słonecznikowego
15 g herbaty matcha

Zagotować wodę z mlekiem, masłem, sola i łyżeczka cukru. Jak się gotuje odstawić z ognia i wsypać mąkę. Wymieszać. Odstawić z powrotem na gaz i lekko wysuszyć te masę - 2 minuty. Zdjąć z ognia. Następnie dodać cale jajka po jednym za każdym razem i miksowac. Na koniec dodać olej i herbatę matcha. 3 białka ubić na sztywna pianę z pozostałym cukrem. Połączyć calosc delikatnie. 
Piec na dużej blasze, na 0,5-1 cm grubości w 170°C około 10 minut. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i natłuścić. 
Po wyjęciu z piekarnika ciasta - jednym ruchem wyłożyć ciasto na zimny, świeży kawałek papieru do pieczenia, odkleić delikatnie ten , na którym się ciasto piekło. Pokryć kolejnym papierem i rozłożyć na tym wilgotna ściereczkę kuchenna. Zwinąć w luźny rulon i poczekać aż całość ostygnie. 

Krem

300 g kremówki
150 g mascarpone
pol laski wanilii
30 g cukru

Ubic smietane. Dodac mascarpone, cukier i ziarenka z wanilii. Schłodzić. 

Czeresnie

Okolo 400 g
Lyzka cukru

Wydrylować owoce i podsmażyć chwile około 5 minut z cukrem. Dobrze odcedzić! 

Lyzka matchy do posypania

Montaz

W oryginale z "Bretons en cuisine"... rozłożyć na cieście krem i czereśnie odsączone i zwinąć delikatnie. Schłodzić roladę minimum 2 godziny.... 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz