niedziela, 29 września 2013

Fricassé z kurczaka z boczniakami// Fricassé de poulet aux pleurotes

Fricassé z kurczaka z boczniakami



 
 

Czyli coś w rodzaju potrawki i kolejny ukłon w stronę jesieni. To danie robiłam dzisiaj na obiad. Nie mieliśmy za wiele czasu po z mszy wróciliśmy dopiero kilka minut po 12h a jak nie podam obiadu na 12h30 to moja rodzina krzyczy, że są głodni! Wytrzymaliśmy jednak do 13h, aż wszystko było gotowe.

Tak więc potrawkę tę zrobiłam w niecałe 30 minut i podałam z frytkami. Na przystawkę mieliśmy sałatkę z awokado i z pomidorów a na deser lody cytrynowe i kilka pianek  Marshmallow, które robiłam wczoraj na urodziny Antkowe z kolegami… o urodzinach opowiem za chwilę bo z przygodami były.

 

Wracając jednak to dania… jest szybkie, jest aromatyczne, sezonowe bo typowo jesienne I bardzo smaczne. Sos zrobiłam na bazie Rieslingu, śmietanki i grzybów… palce lizać!


4 porcje

4 piersi z kurczaka

2 szalotki

Ząbek czosnku

500 g boczniaków

15 cl białego wina, ja wzięłam Riesling z Alzacji, ale może być zwykłe wino kuchenne

10 cl kremówki

30 g masła

2 łyżki oliwy z oliwek

Sól, pieprz

Zielna pietruszka

 

Grzyby czyścimy i rozrywamy delikatnie na kawałki. Podsmażamy je na łyżce oliwy i na maśle chwilę. Dodajemy rozgnieciony czosnek Iiposiekane szalotki, smażymy 5 minut. Posypujemy pietruszką.

 

Kroimy kurczaka w kostkę i podsmażamy na oliwie. Doprawiamy i pokrywamy winem. Gotujemy na dużym ogniu aż połowa wina odparuje. Dodajemy kremówkę oraz grzyby z ich sokiem, szalotkami itd… dusimy całość kilka minut.
 
 

 
Fricassé de poulet aux pleurotes
 
4 personnes
 
4 blancs de poulet
500 g de pleurotes
2 échalotes
1 gousse d'ail
2 càs d'huile d'olive
30 g de beurre
15 cl de Riesling ou vin blanc
10 cl de crème liquide
sel, poivre
persil
 
Lavez les champignons, déchirez-les délicatement et faites revenir dans du beurre et 1 càs d'huile. Ajoutez l'ail écrasé, les échalotes ciselées et faites cuire 5 minutes. Ajoutez du persil, réservez.
 
Coupez le poulet en cubes et faites-les sauter dans de l'huile. Couvrez avec du vin et faites réduire de moitié sur un grand feu. Ajoutez la crème, puis les champignons avec leur jus et épices. Servez bien chaud.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz