niedziela, 11 lipca 2021

Lipcowy biszkopt z morelami



Wstałam dziś wcześnie bo czekam na gościa i upiekłam biszkopt lipcowy z morelami. To jedno z moich ulubionych ciast letnich. jest leciutkie, szybkie, pyszne, soczyście owocowe i takie domowe w odróżnieniu od ciast od cukiernika, które pokazywałam dwa dni temu. 

Uzylam 3 różnych gatunków moreli by uzyskać ciekawszy smak. Moimi ulubionymi są morele waniliowe. To niezwykły owoc tracący nieco wanilia, żółtawy w kolorze i mało soczysty ale idealnie nadający się do tego ciasta. 


8 porcji

500 g moreli (dojrzałych)
5 jajek
125 g cukru
szczypta soli
40 g maki
30 g maki kukurydzianej czyli Maizena albo ziemniaczanej
maslo do formy
cukier puder do posypania
listki mięty do dekoracji

Morele umyc, wypestkować i pokroić na ćwiartki. 
Żółtka utrzeć z cukrem na kogel mogel. Dodać przesiane maki. 
Bialka z sola ubic na sztywna pianę. Dodawać stopniowo do żółtek. 

Do formy - ja wyłożyłam papierem dno mojej tortownicy ale UWAGA to ciasto jest niezwykle delikatne więc jak ktoś jest niewprawiony w przekładaniu ciast to niech je upiecze w formie porcelanowej tak by moc od razu, bez wyjmowania, podać na stół.  Wlewamy ciasto do formy i układamy nasze morele, skorka do dołu. 
Pieczemy w nagrzanym piekarniku około 40 minut w 180°C. 
Mozemy podac lekko cieplo- środek może być jeszcze delikatnie lejący albo zimne. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz