sobota, 7 lutego 2015

Polędwica wieprzowa w cytrynach confit i orzeszkach ziemnych.// Mignon au citron confit et aux cacahuètes.

Polędwica wieprzowa w cytrynach confit i orzeszkach ziemnych.







 


Moja ciągnąca się od ponad miesiąca choroba nie pozwala mi na wielkie gotowanie. Robię zupy w tym nasz polski, zdrowotny rosół, mięsa, ryby – tych sporo ale rzadko ostatnio sięgam po nowości z powodu nadmiaru leków i dolegliwości.


Skusiłam się jednak na tę polędwicę bo szybko się ją przyrządza około 30 minut. Lubię też mięsa z dodatkiem cytryn confit bo mają taki fajny smaczek i pachną południem a mi tęskno i do słońca i do ciepła.


 


W oczekiwaniu na wiosnę – jakiś miesiąc czekania jeszcze u mnie w Bordeaux choć mimozy już żółcieją! aromatyczne danie na obiad…


 


4 porcje


 


600 g polędwicy wieprzowej


2 cytryny confit


75 g orzeszków ziemnych


1 łyżka startego świeżego imbiru


250 g posiekanej cebuli


10 cl białego wina kuchennego


Łyżeczka bulionu cielęcego w proszku bądź mała kostka


Oliwa, sól, pieprz


Zielona pietruszka


 


Tniemy polędwicę na dość grube plastry. Cytryny tniemy w kostkę. Mięso podsmażamy na ostrym ogniu na oliwie przez chwilę, doprawiamy I wyjmujemy je z garnka, w którym się smażyło. Teraz wzucamy do tego samego garnka posiekaną cebulę, imbir oraz cytryny. Smażymy – bez koloryzacji około 5 minut. Dodajemy mięso, pokrywamy całość winem oraz bulionem cielęcym. Dusimy 15 minut.


 


Siekamy orzeszki i dodajemy do mięsa.


 
Podajemy w ryżem, makaronem…


2 komentarze:

  1. a więc zdróweczka życzę. Imbir powinien też troche pomóc.

    Pozdrawiam serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń