czwartek, 18 lipca 2013

Ostatnie szparagi z ricottą i ciastem filo// Asperges vertes avec de la ricotta et la pâte filo

Ostatnie szparagi z ricottą i ciastem filo


 

 

Sezon na szparagi przeminął. Świeżych u nas już się nie dostanie. Wczoraj jednak robiąc porządki w zamrażarce znalazłam kilka przeze mnie zamrożonych i już zblanszowanych sztuk wiosennego przysmaku. Zatrzymałam oko na tym zielonym, intesywnym kolorze i musiałam je na kolację przyrządzić. Tym bardziej, że za 3 dni wylot do Polski! Hip hip Hurra! A mój mąż ma przed sobą 3 tygodnie samotnego życia. Biorąc pod uwagę fakt, że raczej nic takiego sobie nie przyrządzi bo gotować nie potrafi, to szkoda by zostało i się marnowało.

 

Zorbiłam więc nadzienie ze szparagów i z ricotty do płatów ciasta Filo, to śródziemnomorska specjalność jak i płaty ciasta Brick… można w tej recepturze je stosować zamiennie… albo użyć naszych, rodzimych naleśników.

Polecam…


250 g ricotty

Około 500 g zielonych szparagów

Cebula dymka ze szczypiorkiem

Sól, pieprz

Łyżeczka oliwy

30 g stopionego masła

4-6 płatów ciasta filo

 

Szparagi ugotować na parze i pokroić na plasterki, kilka zachować w całości. Wymieszać je z ricottą, posiekaną dymką, szczypiorkiem, doprawić solą, pieprzem i oliwą. Nadziewać płaty ciasta uprzednio posmarowane masłem.

Zapiec około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 210°C.
 
Asperges vertes avec ricotta et pâte filo
 
Simple, pour un dîner d'été... rapide... mais les asperges commencent à manquer...
 
250 g de ricotta
500 g d'asperges vertes
4-6 pâtes filo ou brick ou crêpe
1 oignon fane avec sa partie verte
sel, poivre
1 càc d'huile
 
Faites cuire les asperges à la vapeur puis tranchez-les en gardant quelques unes pour les assiettes.
Mélangez - les avec la ricotta et l'oignon ciselé entièrement. Assaisonnez.
Badigeonnez chaque filo d'un peu de beurre, disposez la farce, roulez en cigarette et faites gratiner au four à 210°C 15-20 minutes.
30 g de beurre fondu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz