piątek, 26 kwietnia 2013

Wiosenny ryż//Riz aux légumes du printemps


 
 Wiosenny ryż

Bardzo prosty, na wiosenną kolację… Zrobiłam to danie wczoraj bo mamy wciąż apetyt na zielone ! Problem jest z czasem, którego brakuje na bardziej skomplikowane dania. Tak więc taka prosta ale smaczna i aromatyczna propozycja moją rodzinę jak najbardziej zatysfakcjonuje.

Ten ryż robi się bez zbędnej filozofii… dałam takie zielone warzywa jakie miałam w lodówce. Wczoraj jeszcze myślałam, że dam też szparagi, ale zjedliśmy je w porze obiadowej w muślinowym sosie, został więc mi groszek jakieś 600 g  strączkach i młody bób w podobnej ilości. Do tego szklanka ryżu Basmati bądź Thai, dwie dymki, trochę szczypiorku i domowy rosół z mrożonek by wszystko miało smak… Całość podałam z cieniutkimi płatkami parmezanu.
 
4 Porcje
Duża szklanka ryżu
2 dymki
Rosół z kostki domowej bądź kupnej
600 g świeżego groszku w strączkach – do obrania
Tyleż młodego bobu
Mogą też być szparagi… młoda fasolka itd.
Oliwa 2 łyżki
Sól
Parmesan
 
Dymki siekamy, podsmażamy na oliwie i wrzucamy ryż aż się ładnie zeszkli – smażymy go z cebulkami kilka minut. Pokrywamy rosołem.
Czas gotowania Basmati to 11 minut… czyli po 5 minutach wrzucamy groszek do tego gotującego się ryżu i bób wcześniej sparzony i obrany z pierwszej skórki. Gotujemy całość do miękkości. Podajemy doprawione z parmezanem.
 
 
Riz aux légumes du printemps
4 personnes
1 grand verre de riz Basamti ou Thai
2 petits oignons botte
600 g de petits pois à écosser
600 g de fèves à écosser
Bouillon de volaille - j'ai pris des cubes surgelées fait maison
sel
huile
parmesan
 
Faites revenir les oignons ciselés dans l'huile. Ajoutez le riz et cuisez jusqu'a ce qu'il soit translucide. Couvrez avec du bouillon chaud. Au bout de 5 minutes ajoutez les pois et les fèves pour 6 minutes de cuisson. Assaisonnez puis servez avec du parmesan.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz