sobota, 19 stycznia 2013

Pieczeń rzymska zwana popularnie klopsem// Klops... viande hachée rôtie aux oeufs - terrine

 
pieczen rzymska photo DSC06253_zpsde05c9e8.jpg
 
Kolejna pozycja z polskiej kuchni… idealna na zimne dni. Prosta, dość szybka, smaczna na ciepło i na zimno.
 
Na 6 porcji
600 g mielonej wołowiny
Bułeczka namoczona w gorącej wodzie
Białko od jajka
Posiekana cebula
Sól, pieprz
½ łyżeczki ostrej papryki
3 jajka ugotowane na twardo
2 łyżki mleka
Oliwa do formy
2 szklanki bulionu mięsnego
 
I na sos
200 g pieczarek
Pół szklanki śmietanki
Sok z połowy cytryny
 
Mięso zmiksowałam z namoczoną i  odciśniętą bułką, u mnie było to ¼ bagietki bo bułek takich jak w Polsce niestety nie ma. Dodałam przyprawy, cebulę, mleko. W naoliwionej brytfance ułożyłam część mięsa, na nie wyłożyłam jajka I przykryłam mięsem. Całośćpolałam odrobiną bulionu i do pieca 220°C na około 1 h. Polewałam mięsko co kwadrans by nie było suche.
W połowie bulionu zagotowałam obrane I pokrojone na plastry pieczarki – 10 minut. Dodałam śmietanę, sok z cytryny, pieprz.
 
I wszystkim bardzo, bardzo smakowało z kaszą gryczaną…
A na deser były ciastka czekoladowe z malinami… przepis wyżej.
pieczen rzymska photo DSC06252_zps6a0c99f1.jpg
 
Terrine de viande hachée - Klops
 
Plat polonais, servi avec la sauce aux champignions et avec du sarrasin...
 
6 portions
 
600 g de viande hachée
1 oignon ciselé
3 oeufs durs
1/4 de baguette trompée dans de l'eau chaude
2 càs de lait
sel, poivre
1/2 càc de paprika
2 verre de fond de veau
 
et pour la sauce
200 g de champignions de paris
jus d'un demi citron
1/2 verre de crème liquide
 
Mixez la viande avec le pain trompé et égoutté. Ajoutez l'oignon, les épices, le lait. Disposez une partie dans un plat couvert d'huile... comme un plat à cake. Enfoncez délicatement les trois oeufs durs puis couvrez du reste de la viande. Faites cuire 1 h à 220°C en arrosant du bouillon.
 
Avec 1 verre de bouillon restant préparez la sauce en y ajoutant les champignions lavés et émincés. Faites les cuire 10 minutes puis ajoutez la crème, le jus de citron, un peu de poivre.
 
Servez ensemble... Délicieux chaud et froid... avec du raifort!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz