sobota, 19 października 2013

Zapiekanki z malinami//Gratins framboises


Zapiekanki z malinami


Co prawda miały być z jeżynami, bardziej jesienne ale jeżyn zabrakło u mojego dostawcy warzyw i owoców. Dostałam więc malutkie pudełeczko malin 125 g na otarcie łez i tyle…


A zapiekankę tę chciałam zrobić od dość dawna bo intryguje mnie w niej połączenie kremu cukierniczego « pâtissière » z bitą śmietną i jeszcze podpieczenie tego razem !


Zastąpiłam więc jeżyny malinami… potrzeba ich nieco więcej więc te świeże poszły na wierzch zapiekanek a te mrożone na dno foremek bo i tak są pieczone a raczej zapiekane.


Nie wiem jak wam, ale bardzo mi się te zapiekaneczki podobają.


Za chwilę u mnie obiad… bez frytek o dziwo ! Dziś mamy prawdziwe Bolognese – przepis już jest na moim blogu, dusiłam ponad 2,5 h sos czyli ragu z warzywami, mięskami, winem, ziołami i pomidorami. Zaraz ugotuję Penne Rigate do sosu… zertrę świeży parmezan, przygotuję sałatę z czosnkiem i z winegrette… a na deser wyciągnę z piekarnika lekko ciepłe zapiekanki malinowe.

Smacznego !


6 foremek


Krem cukierniczy klasyczny :

0,5 l mleka

Laska wanilii

2 żółtka

100 g cukru

60 g mąki

25 g masła


Mleko zagotowujemy z przeciętą wanilią, z której uprzednio usuwamy ziarenka i odkładamy je do miski na krem…

Żółtka ucieramy z cukrem do białości i z wanilią. Dodajemy stopniowo przesianą mąkę. Całość pokrywamy gorącym mlekiem, intesywnie mieszamy. Przelewamy do garnka po mleko I zagotowujemy mieszając aż krem zgęstnieje. Odstawiamy. Mieszamy z masłem.


W tym czasie ubijamy 25 cl kremówki na bitą śmietanę.

 

Łączymy oba kremy. Na dno foremek wykładamy maliny/jeżyny, pokrywamy kremem… Pieczemy pod grillem 8 minut… Krem ma być lekko pulchny i zezłocony. Dekorujemy.
Gratins framboises
6 personnes
Crème pâtissière classique:
50 cl de lait
2 jaunes d'oeufs
100 g de sucre
60 g de farine
vanille
Portez le lait à l'ébullition avec la vanille sans grains... les grains on les met dans un saladier à crème avec des jaunes et du sucre. Travaillez ce mélange jusqu'à ce qu'il blanchisse. Ajoutez de la farine tamisée.  Versez doucement le lait chaud et mélangez bien. Remettez le tout dans la casserole et faites cuire quelques minutes.
Montez 25 cl de crème en chantilly.
Assemblez les deux préparations.
Dans les moules disposez les framboises - j'ai pris des framboises congelées car elles vont cuire...
couvrez de la crème. Faites cuire 8 minutes sous le grill. Décorez, servez tiède. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz