czwartek, 30 stycznia 2014

Szaszłyki z kaczki w białym sezamie, kasza kuskus na sposób orientalny// Brochette du magret de canard aux sésames, coucous à l'oriental


 
Szaszłyki z kaczki w białym sezamie, kasza kuskus na sposób orientalny
 

Przepis znalazłam w świątecznym numerze CVF z 2013 roku. Bo danie to może być daniem świątecznym pomimo swej prostoty i szybkości przygotowania. Niecałe 30 minut i danie jest gotowe no chyba, że ktoś życzy sobie nieco mięso wcześnie pomarynować, ale wtedy tylko się na nie czeka około godziny, pracy żadnej wkładać w nie nie trzeba.

 

Robiłam to danie w zeszłą sobotę i bardzo nam smakowało więc polecam.

 

2 normalne -3 małe porcje

 

Pierś z kaczki około 500 g

2 łyżki białych ziarenek sezamu

Oliwa, miód – około 3 łyżek

Sos sojowy – 3 łyżki

Sól, pieprz

 

Kasz kuskus – szklanka

Garść białych rodzynek

Kminek mielony, kurkuma, sól, pieprz

Listki zielonej kolendry drobno posiekane,

 Oliwa

 

Usunęiam tłuszcz z piersi kaczki i mięso pokroiłam na kostkę. Doprawiłam, nadziałam na uprzednio namoczone w zimnej wodzie patyczki do szaszłyków – zapobiega do przywieraniu jedzenia do patyczków, łatwo schodzi… obtoczyłam każdy szaszłyk w sezamie.

 

Pomieszałam 2 łyżki oliwy, miód i sos sojowy i zamarynowałam mięso przez godzinę w lodówce. W przeciwnym wypadku można od razu je smażyć… Smażymy krótko 3 minuty… zbyt długo smażone będzie twarde jak podeszwa… musi być jeszcze lekko krwiste by było naprawdę dobre. Po usmażeniu zdejmujemy z patelni wlewamy marynatę i ostro drewnianą łyżkę mieszamy aż powstanie sos.

 

Kasze przygowotujemy przed mięsem i trzymamy w cieple…

Kasze doprawiamy, wrzucamy rodzynki, pokrywamy na 1 cm ponad powierzchnię kaszy wrzątkiem. Przykrywamy i czekamy 9 minut. Następnie podsmażamy kaszę mieszając widelcem by ziarenka były dobrze rozdzielone…

1 komentarz: