sobota, 28 maja 2016

Tarta dla Mamy na dzień Mamy – migdałowa z czerwonymi owocami według Ch. Ferber. WIOSNA/PRINTEMPS

dwien mamy






Jutro, we Francji Dzień Matki. Zawsze przypada on na ostatnią niedzielę maja i cieszy nie tylko mamy. W mojej kulinarnej kuchni pojawiła się więc tarta dla Mam, specjalna propozycja Christine Ferber ( tej znakomitej wytwórczyni konfitru z Alzacji) opublikowana w ostatnim numerze « Régal » ( przepis nieco zmieniłam). Najlepiej byłoby ją wykonać w kształcie serca ale nie miałam odpowiedniej foremki, miałam małe foremki sercowe tylko czasu mi zabrakło bo rano byliśmy nieco później niż zwykle biegać.


 


Ciasto jest znakomite … kruchy migdałowy spóę, w środku migdałowy krem a na wierzchu bita śmietana z kremem mascarpone i czerwone owoce !


 





6 porcji


Przygotowanie 45 minut


Pieczenie 35 minut


Chłodzenie 1 h


 


Tortownica 22 cm średnicy u mnie


 


Ciasto :


140 g mąki


60 g cukru pudru


75 g miękkiego masła


Małe jajko


40 g zmielonych migdałów


 


Z tych składników zagnieść kruche ciasto i schłodzić je 1 h.


 


Krem migdałowy :


60 g miękkiego masła


60 g cukru pudru


60 g zmielonych migdałów


20 g mąki


Jajko


 


Masło ucieramy z cukrem dodajemy jajko, migdały i mąkę.


 


Ciasto podpiekamy 8 minut w nagrzanym do 180°C piekarniku, obciążone by się nie wybrzuszało. Ja zrobiłam rąbek z ciasta by wlać w nie następnie krem.  Po tym czasie wyjmujemy tartę z piekarnika, usuwamy obciążenie i wykładamy na ciasto krem. Pieczemy dalej aż krem będzie suchy na wierzchu.


 


Po wystudzeniu…


 


Ubijamy 150 ml kremówki


150 g mascarpone


2 łyżki cukru pudru


Skórka starta z cytryny


 


Ubijamy wszystko razem i wykładamy na ciasto nsączone uprzednio sokiem wyciśnietym z połowy cytryny. Na wierzchu układamy owoce i płatki jadalnych kwiatów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz