niedziela, 19 września 2021

Morszczuk, masło z kasza gryczana, ziemniaki i szpinak. Wielcy Kucharze: Michel Bras.



Michel Bras posiada 3 gwiazdki Michelin. To jeden z najbardziej znanych francuskich kucharzy. Mistrz w wielu dziedzinach. Ostatnio otworzył nowa restauracje w Paryżu, przy starej Giełdzie. Jej tematem przewodnim są ziarna i zboża. 
W najnowszym numerze "Elle à table"opublikowano kilka jego nowych przepisów oraz wywiad z szefem. 
Siegnelam po jeden z nich. To była nasza kolacja. Cudna, cudna! 


3 porcje
30 minut

400 g swiezego szipnaku
3 ziemniaki ( dodałam gałązkę tymianku i rozmarynu do duszenia ziemniaków)
3 polędwiczki z morszczuka ( których nie dostałam więc wzięłam plastry morszczuka wraz ze skóra)
60 g solonego masła plus 20 g do szpinaku
2 łyżki zmielonych ziaren kaszy gryczanej
sol, pieprz

Szpinak myjemy i podsmażamy na maśle aż odparuje woda doprawiając całość sola i pieprzem. 
Ziemniaki ze skóra bądź bez... dusimy w garnku na odrobine oliwy z dodatkiem ziół u mnie i soli. Do miękkości i pod przykryciem. 

Rybę doprawiamy sola i pieprzem. 
Na dużej patelni roztapiamy 60 g solonego masła i dodajemy zmielona kaszę gryczana... wkładamy rybę i smażymy delikatnie z dwóch stron polewając ja często masłem z kasza by przeszła smakiem gryki i była wilgotna w środku. 

Podajemy całość: szpinak, ziemniaki i rybę z gryczanym masłem. 

POEZJA! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz