czwartek, 24 września 2015

Tarta z cukiną i z ricottą : JESIEN

tarta





 Pamiętacie mój krem czekoladowy z ubiegłego piątku? Używałam do niego nieco ponad 100g ricotty a w pudełku jest tej ricotty 250 g… zostało więc trochę ponad pół i postanowiłam go w tej tarcie wykorzystać. Robiłam ją w ubiegły week-end bo ser można tylko 48h otwarty trzymać.

 

6 porcji

Przygtowanie 25 min

Pieczenie 30-35 min

 

3 cukinie

Oliwa

2 ząbki czosnku

Świeży tymianek

 

30 cl gęstej śmietany

4 jajka

60 g stratego sera u mnie Comté

Resztka ricotty

Sól, pieprz

 

Ciasto na tartę – u mnie zwykłe kruche.

 

Cukinie pociąć na plastry i podsmażyć 5 minut z posiekanym czosnkiem i tymiankiem, na oliwie. Doprawić.

 

Śmietanę ubić z jajkami dodać starty ser.

 

Na ciasto wyłożyć śmietanę… ułożyć cukinie i na wierzchu ricottę w kawałeczkach. Zapiec.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz