piątek, 18 września 2015

Szybki i jesienny krem czekoladowy – JESIEN

Tak








 


Przepis znów z CVF choć nieco zmodyfikowany. 3 składniki i krem gotowy no chyba, że pokusimy się o coś więcej. W mojej dzisiejszej wersji – gruszki z lekka przesmażone z wanilią, ale krem można też podać sam.


Ten krem podałam dziś na obiad bon a obiedzie miałam moją przyjaciółkę Cécile. Nie widziałyśmy się kilka miesięcy… i to spotkanie podziałało mi jak balsam na duszę! Oj powspominałyśmy stare czasy i nasze dzieci jak były malutkie ale o tym na nianiowym blogu czyli na albo w codzienniku.

 


4 małe porcje


Przygotowanie 10 minut


Jeśli z gruszkami to trzeba dodać 10 dodatkowych minut.


 


120 g dobrej, gorzkiej czekolady


150 ml kremówki


125 g ricotty


 


Czekoladę roztapiamy w mikrofalówce albo na parze. Kremówkę zagotowujemy. Łączymy z gorącą czekoladą. Następnie dodajemy ricottę i trzepaczką krem ubijamy. Do szklaneczek I do lodówki.


 


Jeśli chcemy go uszlachetnić gruszkami... obieramy 2 gruszki i kroimy je w kostkę. Zagotowujemy ½ szk wody w cukrem I połową laski wanilii. Gotujemy 5 minut. Odcedzamy… wykładamy na krem.


 


Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz