poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Wielkanocna salatka

To przepis wymyslony dawno, dawno temu, przez moja mame. Salatka wiosenna tak bardzo wszystkim zasmakowala, ze robimy ja co roku, do dzisiaj. Jest lekka, pelna wiosennych warzyw jak na te pore roku przystalo.

Szklanka dobrego, dlugoziarnistego ryzu, ja biore Basmati.
Peczek rzodkiewek - zalezy jak duzy wiec podam orientacyjnie 20 sporych rzodkiewek
Zielony ogorek
Czerwona papryka
120 g szynki
mala puszka kukurydzy - 100 g okolo
duzy peczek koperku
majonez, najlepiej domowy okolo pol szklanki

Wszytskie skladniki myjemy, obieramy, kroimy na drobna kostke. Gotujemy ryz. Laczymy calosc i doprawiamy. Smak tej salatki jest delikatny, swiezy. Chrupiace warzywa dobrze lacza sie z mieciutkim ryzem. Wazne jest przestrzeganie proporcji i uzycie dobrych, swiezych skladnikow.

2 komentarze:

  1. Lubię ryż w sałatkach ,a makaron ryżowy chyba jeszcze bardziej! Jestem w tej chwili pełny ,ale tą sałatkę to bym pożarł ,a sposób podania - rewelacja! Teraz już wiem jak je efektownie podawać. Dzięki! :)

    Zazdroszczę tej Francji! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam, jest bardzo smaczna

    OdpowiedzUsuń