poniedziałek, 22 października 2012

Dorsz z « granatowym » masłem.// Dos de cabillaud au beurre de grenade


 

Nie o kolor tutaj chodzi a o owoc – granat, na który u nas nastała teraz pełnia sezonu. Dość subtelne i nieoczekiwane połączenie słodyczy granatu i ryby. Polecam !

 

3 porcje

30 minut

 

3 porcje dorsza, ja wzięłam dos de cabillaud czyli jego grzbietową częś, bez ości

Czerwona cebula

20 cl sok z granatu – może być wyciśniętey jak z cytrusów z owocu badź z butelki

Ziarenka z granatu – 1 owoc

60 g masła

 

Do tego :

Swieży młody szpinak

ryż

 

Cebulę drobno posiekać, zalać na patelni sokiem i gotować około kwadransa, powinno zostać jakieś 3 łyżki płynu. Do tego sosu włożyć surową rybę, doprawić solą i pieprzem. Gotować 4 minuty, dodać ziarenka z owocu granatu i stopniowo dodawać masło. Uwaga całość operacji nie może trwać dłużej niż 7 minut gdyż ryba będzie zbyt rozgotowana. Podawać na liściach szpinaku podduszonych 3 minuty na maśle i z ryżem.

Dos de cabillaud au beurre de grenade

Un assemblage insolite des saveurs... le sucré de la grenade avec le poisson...

Préparation 30 min
3 portions

3 morceaux de dos de cabillaud
1 oignon rouge
20 cl de jus de grenade frais ou de la bouteille
1 grenade
60 g de beurre
sel, poivre

Pour servir du riz et des pousses d'épinards frais sautées 3 min dans le beurre

Ciselez finement l'oignon. Dans une grande poêle versez le jus de la grenade puis ajoutez l'oignon et faites cuire 15 minutes. Il doit rester 3 càs de jus. Placez le poisson dans ce jus et cuisez 4 minutes en assaisonnant. Ajoutez les graines du fruit et petit à petit le beurre. Attention la cuisson au total ne doit pas être plus long que 7 min environ pour que le poisson soit cuit à point. Servez ensemble.

Recette/przepis CVF XI 2012

4 komentarze:

  1. kurcze to musi smakować idealnie! następnym razem koniecznie spróbuję! super pomysł połącznia tych smaków

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie nietypowe, ale takie połączenia najbardziej lubię. Niezwykle ciekawa jestem smaku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, ze na początku tylko myślałam o tym daniu a ze akurat innej ryby na sobotę nie kupiłam tylko dorsza i granaty to stwierdziłem, ze spróbuje. Nam bardzo smakowalo bo jest to bardzo delikatne a takie Dania lubimy. Polecam więc.

    OdpowiedzUsuń