czwartek, 22 stycznia 2015

Sezon na zupy 2015 – Zupa « szwedzka » n°2// Soupe "sudéoise"

Sezon na zupy 2015 – Zupa « szwedzka » n°2









 


Nia mam pojęcia dlaczego akurat « szwedzka » ! Ale tak się nazywa oryginalny przepis znaleziony przed 10-ciu laty w jednym miesięczniku francuskim poświęconym sprawom zdrowotnym. Kiedyś czytywałam od czasu do czasu… Ta zupa nie ma w sobie, jak dla mnie, NIC szwedzkiego, ale jest smaczna i szybka. Lubię ją dlatego, że jest robiona na bazie kopru włoskiego czyli fenkułu i ma taki charakterystyczny, lekko anyżkowy posmak.


 


Ja zawsze czas przygotowania i gotowania to niecałe 30 minut. Akurat tyle ile mam na przygotowanie kolacji.


 


3 porcje duże albo 4 mniejsze


 


2 spore, zimowe marchewki


1 bulwa kopru włoskiego 300 g (minimum)


2 szalotki


2 duże pomidory albo pół puszki pomidorów – ta opcja jest lepsza zimą


Oliwa z oliwek


Sól, pieprz


 


Grzanki z bagietki do podania…


 


Obieramy warzywa i kroimy na małe kawałki. Na oliwie podsmażamy szalotki, następnie marchewki. Dodajemy koper włoski oraz pomidory, pokrywamy wodą i doprawiając gotujemy jakieś 20 minut.


Jemy…


1 komentarz: