niedziela, 18 stycznia 2015

Makaron wstążki w sosie cytrynowo-kremowym// Linguine ou tagliatelles sauce citron-crème

Makaron wstążki w sosie cytrynowo-kremowym// Linguine ou tagliatelles sauce citron-crème






Propozycja z mojego rodzinnego stołu, którą wczoraj podałam na kolację. Prosta, szybka i zimowa, bo cytrusy nierozłącznie z zimą mi się kojarzą.



Użyłam makaronu włoskiego « artigianale » coś pomiędzy szerokimi wstążkami tagliatelle a linguine czyli nieco grubszym makaronem spaghetti. Niestety włoski producent nie podał nazwy na opakowaniu, więc określam tę pastę opisowo. Do tego sos na bazie startej cukini, dwóch cytryn i odrobiny śmietanki. Całość doprawiona pieprzem i parmezanem idealnie łączyła mi się z sałatą z mesclun czyli mieszanką sałat oraz kieliszkiem czerwonego Lambrusco. Zapraszam.


 
3 porcje – jak u mnie w domu 2 dorosłych i jedno dziecko


 


250 g makaronu wstążki


1 cukina starta na grubych oczkach tarki


2 cytryny – skórki drobno starte z dwóch i sok z jednej cytryny


Ząbek czosnku


100 ml śmietanki


Sól, pieprz


Oliwa


Parmesan


 


Makaron gotujemy. W tym czasie podsmażamy na oliwie czosnek posiekany i cukinię – 4-5 minut. Dodajemy sok i skórkę z jednej cytryny oraz śmietankę. Dusimy całość 4-5 kolejnych minut. Doprawiamy.


 


Odcedzamy makaron. Wrzucamy go na petelnię z naszym sosem i podgrzewamy całość mieszając. Podajemy z parmezanem I ze starta skorka z drugiej cytryny.





Linguine sauce crème-citron

2-3 personnes (chez moi 2 adultes et un enfant de 9,5 ans...)

250 g de pâtes
1 courgette râpée grossièrement
2 citrons - l'écorce finement râpée et le jus d'un fruit
1 gousse d'ail finement coupée
100 ml de crème
huile d'olive
sel, poivre noir
parmesan

Mettez les pâtes à cuire et pendant ce temps-là faites revenir l'ail et la courgette dans un peu d'huile d'olive: 4-5 minutes. Ajoutez ensuite le jus de citron et l'écorce râpée d'un fruit puis la crème liquide. Cuisez le tout 4-5 minutes supplémentaire. Egouttez les pâtes et mélangez-les avec la sauce directement dans la poêle en réchauffant le tout. Assaisonnez et servez avec du parmesan et la peau de deuxième citron râpé.

4 komentarze:

  1. to już mam pomysł na jutrzejszy obiad :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie. Ja na makaron mam zawsze chęć i lubię również dodawać skórkę cytrynową.

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. Tapenada i owszem ja tez mam zawsze chec na makaron a moja rodzina by go jadla codziennie najchetniej!

    OdpowiedzUsuń