piątek, 14 czerwca 2024

Penne z bobem


Oglądałam "Pytanie na śniadanie" kilka dni temu i akurat takie 5 minut z kawa... Zobaczyłam, ze bracia Budnik proponowali penne z bobem. Przepisu nie zapisałam bo się szykowałam jednocześnie do pracy ale coś nieco zapamiętałam i zrobiłam.
Wyszło pysznie! Więc z czystym sercem i pełnym żołądkiem polecam!


2 porcje
20 minut

200 g bobu ugotowane i wyłuskanego
200 g makaronu penne
2 cebule dymki
pół szklanki białego wytrawnego wina
50 g zimnego masła
garść zielonej pietruszki
sol
pieprz
ostra papryczka
parmezan do posypania

Makaron gotujemy w osolonym wrzątku, al dente.  Na 10 gramach masła podsmażamy posiekane dymki. Dodajemy bob i polewamy winem - odparowujemy wino na ostrym ogniu aż zostanie kilka łyżek na dnie. Dodajemy pietruszke, przyprawiamy i dodajemy kawałeczki zimnego masła. Mieszamy aż powstanie sos. 
Podajemy z makaronem posypane parmezanem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz