poniedziałek, 20 marca 2023

Tarta z pieczonymi burakami i feta.



Pierwszy raz robiłam tego typu tartę z burakami. I muszę przyznać, ze jest smakowita! Użyłam trzech gatunków surowych buraków: klasyczne czerwone, żółte oraz chiogga czyli te różowe, najbardziej delikatne w smaku. 
Upieklam je w piekarniku w skórce i dalej to już klasyka! 

Ciasto francuskie maślane 250 g
250 g dobrej fety
4 jajka
150 ml gestej smietany
150 ml mleka
łyżeczka pieprzu Basków piment d'Espelette
troche tymianku

Buraki przekroiłam na połówki, na ćwiartki w zaleznosci od wielkości. Upiekłam w 200°C przez godzinę.  Jak ostygły to je pokroiłam na plasterki po uprzednim obraniu ze skorki. 

Jajka mieszamy z mlekiem, śmietaną, przyprawami i rozdrobniona feta. Wykładamy ciasto i na dno wlewamy trochę kremu jajecznego, na to plasterki buraków, znów krem i na wierzch buraki. Pieczemy 30 minut w 200°C. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz