niedziela, 23 maja 2021

Sernik z rabarbarem.



Przepis znalazłam na blogu Madame Edith tutaj : https://madameedith.com/przepis/sernik-z-rabarbare/

Przepis dostosowałam do moich potrzeb i wyszło cudeńko! Ciasto znikło dosłownie w kilka minut co zdarza się rzadko. 



8 porcji

Przygotowanie 30 minut
Pieczenie 1 godzina do 1 godziny 10 minut - dużo zależy od piekarnika

Spod

110 g maslanych ciastek bretońskich typu "palets"
50 g masla
szczypta gałki muszkatelowej i cynamonu

Rozgniatam wszystko w worku foliowym zwykłym wałkiem do ciasta i wykładam na dno wyłożonej papierem tortownicy o średnicy 24 cm. 

Masa serowa

500 g sera twarogowego typu faisselle we Francji
200 g surowej, gęstej śmietany
2 jajka
2 zoltka
80 g cukru
2 lyzki maki kukurydzianej czyli Maizeny
starta skorka z pomarańczy

Wszystko razem miksujemy.


Rabarbar

350 g lasek rabarbaru
sok z pomaranczy
75 g cukru

Pokrojony i obrany rabarbar ugotowałam w syropie - około 5-6 minut. Dokładnie odcedziłam zachowując syrop. ten syrop na ostrym ogniu zredukowałam w 5 minut i dodałam na szpikulcu noża czerwony barwnik spożywczy by uzyskać dość ładny i intensywny kolor. 

Spod z ciastek podpiekam 5 minut w 180°C - trzeba podpiec dłużej myślę, ze z 10 minut by był bardziej chrupiący. 
Na podpieczony spod wylałam masę serowa, zatopiła w niej widelcem kawałki rabarbaru a na wierzchu wylałam syrop czerwony i wykałaczką rozciagnelab go po powierzchni. 

Pieczenie 10 minut w 180°C następnie godzina - u mnie- w 140°C. 
Chlodzenie - cala noc w lodowce. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz