sobota, 15 listopada 2014

Perliczka w miodzie i w musztardzie oraz na naszym stole w tym tygodniu…

Perliczka w miodzie i w musztardzie oraz na naszym stole w tym tygodniu…


Mam spore opóźnienie w umieszczaniu postów na moim kulinarnym blogu. Niestety tak to jest jak grafik napięty. Jednakże zupełnie nie przeszkadza mi to gotować ! Testuję średnio 2-3 nowe receptury w tygodniu. Wybieram oczywiście te krótsze, gdy pracy dużo, ale bez gotowania obejść się nie mogę.


Dziś popołudniu odwiedziłam mój ulubiony sklep w Bordeaux – Labo Gato czyli laboratorium ciastkarstwa bo potrzebuję , na nadchodzące dni, wiele specjalistycznych produktów, których w normalnym supermarkecie się nie dostanie. Kupiłam laski wanilii z Madagaskaru, pektynę NH355 w proszku, pastę zwaną we Francji « cazette » a robioną z orzechów laskowych do jednego torta będzie potrzebna, glukozę w proszku i w płynie do nugatów światecznych i jeszcze sporo innych wspaniałych produktów, które niestety kulinarnym laikom nic nie mówią.





Oczywiście mój mąż twierdzi, że mam bardzo kosztowną pasję, ale z przyjemnością ją zjada… hi, hi, hi… ja uważam, że jego golf cotygodniowy i tenis są kosztowniejsze, ale wiadomo w każdym małżeństwie istnieją różne « dziwactwa ».





Tak więc perliczka… najsmaczniejsza teraz, jesienią, nieco droższa od kurczaka ale niewiele,  za to ten smak… Gościła na naszym stole w ubiegły week-edn a że przepis znakomity to polecam ją i wam.





Co w tym tygodniu na naszym stole?


Od wczoraj spore ilości owoców kaki bo dostałam je bardzo dojrzałe  i się zajadamy. Są już pierwsze manadarynki i pomarańcze Made in France.


Na dzisiejszym obiedzie gościliśmy kolegę Antosia i zrobiłam Lasagne po bolońsku z moim małym acz zmieniającym smak sekretem… który dostałam od szefa włoskiej kuchni w Cap Ferret… otóż do duszącej się wołowiny (przy przygotowywaniu sosu) wlewamy 2 łyżki octu balsamicznego z Modeny i czekamy aż odparuje przed dodaniem pomidorów… mięso jest mięciutkie i ma taki specyficzny posmak…





Jutro będzie okoń morski w sosie prowansalskim z ryżem. Będzie też sauté z wieprzowiny i sałatka z białej fasoli z chorizo…


Na kolacyjnym stole: brokuły z ravioli ze szpinakiem, tarta z warzywami i z gremolatą, naleśniki bretońskie z kozim twarożkiem i szynką z Bayonne; krem z marchewki z imbirem świeżym i coquilettes czyli kolanka z sosem na bazie gorgonzoli i z orzechami.





A jutro pokuszę się o tarteletki jabłkowe, z Ladurée zwane Elizejskimi, gdyż w pałacu prezydenckim serwowane… z pewnością pokażę jak będzie co…






Perliczka w musztardzie i w miodzie


 


1 perliczka około 1,5 kg na 5-6 osób.


100 g twarożku z pudełka, we Francji Petits suisses


2 ząbki czosnku


2 kromki chleba


Kilka gałązek ziół: estragon, szałwia, pietruszka, tymianek


2 łyżki musztardy


2 łyżki płynnego miodu


Łyżka octu balsamicznego


20 g masła


Oliwa


Sól, pieprz


 


Zioła, czosnek, chleb bez skórki, twarożek i łyżkę musztardy miksujemy na farsz. Nadziewamy nim perliczkę. Pozostałą musztardę, miód i 10 cl wody mieszamy w kubku.


W dużym garnku – ja robię tego typu mięsa w szybkowarze, gdyż są wtedy soczyste i zajmuje mi to przygotowanie mniej więcej połowę czasu – grzejemy oliwę i masło. Obsmażamy perliczkę z każdej strony. Doprawiamy ją solą i pieprzem, wlewamy zawartość naszego kubka i dusimy 40 minut… w szybkowarze około 20 minut. Po tym czasie weryfikujemy… obracamy perliczkę, dolewamy nieco wody jeśli potrzeba i dusimy dalszy kwadrans. Wyjmujemy perliczkę na talerz i przykrywamy ją dwoma wartstwami papieru aluminiowego.


Do garnka natychmiast wlewamy ocet balsamiczny i energicznie mieszamy – mamy sos!


Podajemy…

2 komentarze: