poniedziałek, 16 lipca 2012

Sloneczny cake z feta, pomidorami, cukinia.

Kolacyjna pora goscil wczoraj na naszym stole, ale powiem wam, ze zrobilam dwa takie ciasta gdyz znakomicie sie nadaja na piknik, na podroz czy na letni aperitif tez... Jedno zamrozilam bedziemy miec na dluga podroz w sobote, drugie wczoraj skonsumowalismy i... hm...

no comment...

1 cukina

pol papryki

pociete w dosc male paski, ok 3 cm. Ukladamy je w naczyniu, posypujemy sola, polewamy oliwa, dodajemy swiezy tymianek i pieczemy 30 minut w 180°C.

W tym czasie robimy ciasto:

Laczymy :

180 g maki

2 lyzeczki proszku do pieczenia

3 jajka

10 cl oliwy

10 cl mleka

w gladkie ciasto...

Dodajemy 200 g pokrojonej w kostke fety, 6-8 platow suszonych pomidorow z oliwy, rowniez pokrojonych... Ciasto doprawiamy pieprzem, nie sola gdyz reszta skladnikow jest juz slona. Na koniec dodajemy cukinie z paparyka.

Przelewamy do wylozonej papierem do pieczenia keksowki i pieczemy 45 minut w 180°C. Znakomite gorace, lekko cieple... badz zimne z salata, z pomidorami, ogorkiem...

Ta porcja jest na 6 osob u nas zjedlislimy ja w 4 ... i jeszcze dopytywali czy aby cos nie zostalo!

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię ser feta. Ciekawe jak smakuje w takim zestawie... muszę spróbować:)
    Pozdrawiam,
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Nominowałem Cię u siebie na Blogu! Dlaczego?
    Bo jak tylko przeczytałem opis Twojego profilu ,wyobraziłem sobie osobę cierpliwą ,ciepłą i cieszącą się z życia ,dzięki czemu ten Blog jedyny i niepowtarzalny charakter ,który po prostu mnie urzeka :)
    Pozdrowienia i dzięki ,że jesteś :) (jesteś? :P )

    OdpowiedzUsuń