piątek, 28 stycznia 2022

Zupa cebulowa z ciecierzyca. Tosty z cheddarem. Yotam Ottolenghi.



Pysznosci, pyszności kolacyjna pora! Ta znakomita zupa cebula z dodatkiem miąższu pomidorów oraz ciecierzycy i mnóstwa przypraw odżywi i rozgrzeje nas zimowa pora. Mój syn wczoraj do mnie " mama takie to pyszne, jutro tez zrobisz te zupę"! Nie ma jak to przepisy Ottolenghi! 


4 porcje
Przygotowanie około 1h15

4 duże cebule wzięłam te bretońskie z Roscoff lekko różowe
Puszka miąższu z pomidorów 400 ml
puszka ciecierzycy 400 ml, 280 g po odlaniu wody ( używam tej ze słoików, nie z puszki ze względu na lepsze walory zdrowotne i tylko ekologicznej) 
30 g masla
2 lyzki oliwy
1 litr bulionu z warzyw
troche swiezej kolendry i pieprz w ziarnach

Cebule obieramy, kroimy na połówki i siekamy w cieniutkie pół-plasterki. Dusimy je z żeliwny garnku albo na żeliwnej patelni na maśle i oliwie przez około 30-40 minut, regularnie mieszając. Cebula ma się zeszklić i być mięciutka. Nie zezłocona!  Następnie przekładamy całość do garnka jeśli dusiliśmy ja na patelni dodajemy pomidory, ciecierzycę, bulion i pieprz. Dusimy zupę około 30-40 minut... ale musimy dodać do niej PRZYPRAWY...

Przyprawy 
grillujemy i ubijamy w moździerzu albo w młynku podczas duszenia cebuli

1 łyżeczka ziaren kolendry
1 łyżeczka ziaren kminku
2 gozdziki
4 luski kardamomu
1/2 łyżeczki mielonej kurkumy
i u Ottolenghi jest tez kozieradka pospolita - niestety nie miałam więc pominęłam

Te przyprawy grzejemy na gorącej patelni na średnim ogniu przez 5 minut. Następnie ubijamy i dodajemy do gotującej się zupy. 

Zupę podajemy z tostami z chelat, posmarowanymi musztarda, posypanymi posiekanym czosnkiem i obłożnymi serem cheddar. 
Nie żałujemy świeżej kolendry. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz