czwartek, 12 lutego 2015

Krem z cykori z migdałami czyli sezon na zupy 2015 ! oraz DIETA, dzień 4-ty.

Krem z cykori z migdałami czyli sezon na zupy 2015 ! oraz DIETA, dzień 4-ty.


Cykoria zwana inaczej endywią jest sałatą północy. W okolicach Lille, w Belgii i w północnych Niemczech uprawia się jej najwięcej. W moim dzieciństwie nie była w Polsce znana i sprzedawana choć żyliśmy w zimnym kraju. Teraz, jak widziałam podczas mojego świątecznego pobytu, jest jej dostatek w każdym sklepie warzywnym i na rynku.











Francuzi robią cykorie jak sałatę z sosem winegrette i dorzucają garść orzechów. Bądź owijają szynka i zapiekają pod beszamelem. Ja lubię jej listki nadziewane serem typu bleu, orzechami i burakami ugotowanymi. Podaję też endywię na ciepło, smażona z cząstkami pomarańczy i sokiem pomarańczowym do pieczonego drobiu.











Tym razem skusiłam się na zupę, która z dodatkiem szalotek i migdałów jest pyszniutka !











Dziś 4-ty dzień diety…





Śniadanie jak zawsze z sokiem ACE, domowym, wyciskanym o 6h15H rano… przyzwyczajam się powoli do smaku oliwy lnianej…











W pracy koło 10h30 wypiłam moją zbożówkę Ricoré i zjadłam banana











Obiad o 13h składał się z pierożków ravioli : ricotta szpinak – kupnych, do tego zrobiłam sporo świeżego szpinaku na oliwie i na czosnku. Jogurt naturalny. Zioła, kostka gorzkiej czekolady.











Podwieczorek : Mega sałatka owocowa : świeży ananas, kiwi, pomarańcze, gruszki, jabłka, banan, sok z cytryny i garść migdałów.











Kolacja : surówka z pora z oliwą z orzechów, omlet z pieczarkami, szalotkami i szczypiorkiem. Chleb na zakwasie. I resztka sałatki owocowej z podwieczorku.





Zioła…






Zupa z cykori

4 porcje

30 minut

 

500 g cykori-endywi

2 szalotki

30 g masła

1 łyżka cukru

1 l bulionu drobiowego

60 g migdałów bez skórki – mogą być płatki

Smietana do smaku

Sól, pieprz

 
Myjemy i obieramy z wierzchnich liści cykorie. Wykrawamy gorzki w smaku głąb i kroimy resztę na paski. Na maśle podsmażamy szalotki drobno posiekane, dodajemy cykorię, cukier i ½ szklanki wody. Gotujemy 10 minut na wolnym ogniu.  Wlewamy bullion i gotujemy dalsze 10 minut. Miksujemy I doprawiamy. W tym czasie migdały prażymy na suchej patelni. Podajemy z zupą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz