poniedziałek, 2 stycznia 2012

Dr. Dukan chce dawac maturalne punkty dla szczuplych licealistow...

Brzmi to dosc prowokacyjnie... Ale w najnowszej ksiazce, ktora ukaze sie we Francji w najblizszy czwartek, guru swiatowego odchudzania, dr. Pierre Dukan, proponuje przyszlemu prezydentowi republiki caly szereg rozwiazan majacych na celu zwalczanie otylosci w tym kraju.

I tak moze ta najbardziej kontrowersyjna... jesli wasz nastolatek w ciagu 2 lat przed matura utrzyma IMC w normie czyli pomiedzy 18 a 25 to zyska dodatkowe punkty zdajac mature!

Doktor proponuje tez utworzenie zdrowych fastfoodow "Macdu" zamiast Macdo z kanapka zlozona zamiast chleba z tostem z owsa.

Poniewaz co drugi Francuz cierpi juz dzisiaj na nadwage Dukan proponuje przyszlemu prezydentowi by od maja ten problem stal sie glownym do zwalczania przez nowa prezydencje. Przemysl spozywczy mialby rowniez zaczac produkowac gotowa zywnosc pozbawiona tluszczu i cukrow. Oczywiscie taka zywnosc jest juz produkowana, ale wedlug Dukana trzeba to zrobic na szeroka skale. Ksiazka ta jeszcze sie nie ukazala a juz wzbudza kontrowersje i polemiki.

Slynna proteinowa dieta Dukan od kilku lat jest ostro krytykowana przez roznych specjalistow co bedzie z jego nowymi pomyslami? Jak narazie nikt tego nie wiem. Sam Dukan uwaza jednak, ze nalezy rekompensowac szczuplych obywateli, ktorzy nie poglebiaja spolecznego problemu i nie przyczyniaja sie do oprozniania juz deficytowych kas ubezpieczen spolecznych. Traci to rasizmem i eugenizmem, choc nie o wybor genow tutaj chodzi, ale w jakims stopniu trudno nie przyznac mu racji, odpowiedzialny obywatel, ktory wie jak sie odzywiac choruje mniej i kosztuje mniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz